Sunday, January 31, 2010

emosi!

ya Allah..apa dah jadi dengan ummat Muhammad sekarang?
sedihnya...bagaimana agaknya reaksi baginda menyaksikan kehancuran moral dan peribadi agama ummah tercintanya hari ini..
baginda bermati-matian untuk menyebarkan Islam!..menyemaikan akhlak dan peribadi mulia.dengan pengharapan ummat dikasihi dibawah redha Ilahi..

tapi harini..
senang2 je remaja kita buat keputusan yang jelas seolah2 mendahulukan yang lain lebih dari agama.
mendahulukan cinta yang tak halal daripada melaksanakan perintah Allah
mengutamakan trend dari tunduk dan takut akan azabNya..

tak paham! apa rasionalnya x pakai panties masa valentine!!
tak kisahla kalau memang tak nak pakai atau selesa sebegitu..setiap hari ke, bila-bila ke..
tapi kalau KHUSUS untuk VALENTINE!!! KHUSUS untuk BOYFRIEND! saya ulang BOYFRIEND!!! bahkan bukan suami!!! untuk ape??!!!! saya sangat emosi sebab fikiran waras saya rasa sangat tidak dapat menerima budaya sebegini.tak kisahla benda/ hak peribadi pun..apa yang mereka nak tunjuk?nak buktikan cinta?? nak tunjuk betapa maha hebat dan maha dalamnya cinta untuk boyfriend tersayang???

ya Allah..peliharakanlah kami dari kehancuran..aku mohon... ='(
dan ampunkanlah kelemahan diri yang hanya mampu membenci dalam hati.tak terdaya kudrat mahupun fizikal untuk menghentikannya.. isk..

adik2..tolongla..sayangilah iman kamu...sekali dah hilang, ditutup hati..ditetapkan pintu ke neraka, tidakkah timbul penyesalan?

at least, fikirlah perasaan ibu bapa..wajar ke nak buat camtu untuk seorang yang belum sah statusnya kat kita? cintalah bagai nak mati pun tapi kalau bukan nama boyfriend tu yang tertulis sebagai suami, beerti bukanlah dia.korbanlah apa pun..harta..nyawa..badan..semua sia2..semua bahkan hanya mengundang kemurkaan Allah..

p/s: maybe orang kata, ala xpakai panties je..bukan nak buat apa pun..
tapi, tak ke perbuatan tu seolah2 menunjukkan -saya akan buat apa saja untuk kamu.dan motif tak pakai?

No comments: